• Turkhane Logo

​Spor yayınlarına Matrix ayarı

Ünlü Matrix filminde Trinity’nin polise attığı tekme örneğini hatırlatan 4DReplay tekenolojisi pozisyonların daha detaylı görüntülenmesini sağlıyor.

17:19 03 Mart 2018 Cumartesi
​Spor yayınlarına Matrix ayarı
Ünlü Matrix filminde Trinity’nin polise attığı tekme örneğini hatırlatan 4DReplay tekenolojisi pozisyonların daha detaylı görüntülenmesini sağlıyor.

ABD’deki yayıncıların kullandığı yeni teknoloji canlı yayındaki pozisyon tekrarlarında zamanı durdurup, döndürmeyi başarıyor. Ünlü Matrix filminde Trinity’nin polise attığı tekme örneğini hatırlatan 4DReplay tekenolojisi pozisyonların daha detaylı görüntülenmesini sağlıyor.
 
Sportup‘un çevirisine göre, Güney Kore’den çıkan 4DReplay isimli bu teknolojiyi CBS Sports, Fox Sports ve NBC kullanıyor. K-ICT Born2Global kuluçkasından bir startup olarak dünyaya gelen 4DReplay hareketleri 360 derece olarak yakalayabiliyor.
 
Firma ilk olarak bu teknolojiyi 2014 Asya Oyunları’nda denedi. Sonraki yıllarda Güney Kore ve Japonya’daki Baseball yayınlarında kullanılmaya devam etti. Şimdi 4DReplay batı pazarını açılmaya ve portfolyosunu geliştirmeye çalışıyor.





 
Firmanın CEO’su Hongsu Jung “Kore’deki ve global spor pazarındaki yayınlarda ciddi bir hacim farkı var. Özellikle de yayın hakları konusunda. Diğer kıtalarda iş yapabilmemizi kolaylaştırmak için genel merkezimizi Slikon Vadisi’ne kurduk” diyor.
 
CBS Sports 4DReplay teknolojisini ABD’de ilk olarak Aralık ayında Kolej Basketbolu Ligi’nde Ohio State ve North Carolina maçında denedi. Teknolojinin kullanıldığı en büyük organizasyon ise 2018 NHL All-Star Maçı oldu. Teknoloji hokeyde çok iyi çalıştı çünkü takip etmesi çok zor olan bu sporda dinamik görüntüler yansıttı. Bu maç için her tarafta 50’şer tane olmak üzere toplam 100 kamera yerleştirildi.



Son güncelleme: 17:19 03.03.2018
SIRADAKİ HABER
Sayfa Başı