• Turkhane Logo

Dünya'nın yörüngesinde yeni bir Ay var!

Bilim insanların araştırmaları her geçen gün yeni bilgileri gün yüzüne çıkarıyor.

18:56 27 Şubat 2020 Perşembe
Dünya'nın yörüngesinde yeni bir Ay var!

Astronomlar, geçici olarak Dünyanın yörüngesine giren bir nesnenin, tıpkı daha ünlü ve daha büyük olan Ay gibi bizimle Güneşin etrafında döndüğünü duyurdu.

Uluslararası Astronomi Birliğine (IAU) bağlı, uzayda keşfedilen nesneleri kataloglayan ve isimlendiren Küçük Gezegen Merkezi (MPC), yeni nesneye 2020 CD3 ismini verdi.

ABD, Arizonadaki Catalina Uzay Araştırmasından (Catalina Sky Survey) astronomlar yeni nesneyi 15 Şubatta tespit etti. Gökcisminin takip eden günlerde yeniden gözlemlenmesi, astronomların bu nesneye dair daha fazla bilgi toplamasına imkan tanıdı.

Bu süreçte onu bulan astronomlar, nesnenin Dünyanın etrafında dolaştığı esnada ayrıntılı fotoğraflarını toplayabildi.

İncelemelere göre cismin çapı 1,9la 3,5 metre arasında gibi görünüyor. Mini ayın kaşifleri, gökcisminin karbon bakımından zengin göktaşlarını düşündüren belirli bir parlaklığı olduğunu ifade ediyor.

Henüz yeni keşfedilmiş olsa da göktaşının Dünyanın çekimine üç yıl önce kapılarak yörüngeye girdiği düşünülüyor. Yörünge simülasyonlarını gerçekleştiren astronom Tony Dunn, 2020 CD3ü keşfeden astronomların verilerini kullanarak bu sonuca ulaştı.

Independent Türkçenin aktardığına göre, yeni keşfedilen nesnenin varlığına ve Dünyanın çekimine kapıldığına dair resmi doğrulama, MPCnin gökcismini Geçici Süreyle Yakalanmış Nesne kategorisine sokması ve bir isim vermesiyle 25 Şubatta yapıldı.

MPC astronomlara göndermek üzere kaleme aldığı bir bildirimde gözlem ve hesaplamaların gökcisminin geçici süreyle Dünyaya bağlandığını gösterdiğini şöyle yazdı:

Güneş kaynaklı ışınım (radyasyon) basıncından kaynaklanan yörünge bozulmasına ya da bilinen yapay bir objeyle bağlantısına dair herhangi bir kanıta ulaşılamadı. İleri gözlemlerin ve dinamiğe dair araştırmaların devam etmesi şiddetle desteklenmektedir.

Astronomlar şimdiye dek sayısız göktaşını saptayıp takip etmiş olsa da 2020 CD3 Dünyanın yörüngesine girdiği bilinen ikinci gökcismi oldu. 2006 RH120 isimli ilk nesneyse yine aynı kurumdaki bilim insanları tarafından saptanmıştı.

Son güncelleme: 18:56 27.02.2020